1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 610 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Before the Business Plan


Poziom:

Temat: Biznes


Purveyors of conventional wisdom would have you believe that the very first thing you ought to do when setting up a new business is to create a business plan. It doesn't matter whether you are selling odds and ends on eBay from your living room or something larger and more complex, Business plans are excellent and necessary. Far too few of us self-employed and freelance people use them. They force us to spell out our objectives. We have to assign numbers to our expectations and assign a time-line to our goals. They become our roadmap and keep us on track. But I suggest that you can't make a business plan that is worth anything until you've done your homework. And that means knowing what you want to do and how you want to do it. And determining that there is sufficient demand for your product to generate enough income to cover your costs and allow a profit. In other words, before the business plan comes research. If a body of knowledge already exists, it makes sense to tap into it and save you some work. The US Bureau of Labor Statistics and other such sources, for example, publish a great deal of demographic information. Some of it is very useful. But it is also likely that as a creative sole-proprietor, meaningful statistics don't exist about your specialty. Many micro-businesses target a very specialized niche. And many owned by creative types exist to sell a product or service that don't follow well-worn prototypes. It is particularly difficult for such people to find meaningful published data. If you fall into these categories, you'll have to generate your own information. Don't limit your research to purely business data. You are building a life as well as a business. Are the demands and conditions of your proposed business compatible with the life you want to create? For example, illustrators often work on short deadlines - meaning that sometimes they have to work far into the night to complete a project on deadline. Plus, some clients are demanding and some do not pay on a timely basis. After all of that, can you still "love it" enough? Or, maybe your business is such that sales fluctuate during the year. How will you make it through the lean months? Can you handle the uncertainty of a fluctuating income? So, how do you find information? First, if other people provide services similar to yours, talk to them. You will gain a lot of information quickly. Their answers to your questions will save you a lot of legwork and open your eyes to factors you may not have considered. Try to talk to at least five or six people so you can get a range of viewpoints. You can find them through trade associations, schools, word-of-mouth. If the locals are reluctant to share information - perhaps because they see you as direct competition - look for similar people in a different locale. Second, create the information you need. Mimic and simplify what large businesses do. Reduce their methods down to a level that is practical and affordable. For example, perhaps you want to survey potential clients and customers to get feedback. If you are a creating a micro-business on a shoe-string, it may not be affordable nor practical to commission a focus group. But you may be able to speak to potential targets informally or use direct mail to send a simple survey. Eventually you'll have to 'put your toe in the water.' Try it out in a small way - so you won't lose much if it doesn't work - and observe the results. Then experiment and modify as needed. Once it works to your liking you can plunge right in. This approach, known by the technical term "trial and error," can be applied to any facet of your business. After all, even the largest producers test market new products before rolling them out. Put some parameters around your efforts. Decide, in advance, how much time you want to allow and how much you want to budget. Then test, test, test. Use trial and error for every aspect of your business. Experiment with different ways of packaging your services, different rates and prices, different types of marketing, etc. You'll soon find that certain approaches work better than others. Eventually your experience and data will suggest viable strategies. And then you'll be ready to create your business plan. Author: newgensolutions6 Source: http://www.articlecircle.com/ - Free Articles Directory About the Author For More Free Resources visit www.oversightsystem.com.

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics