1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 622 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

On Chesapeake Bay, an Island Saved from Sinking, Part 1


Poziom:

Temat: Środowisko


This is SCIENCE IN THE NEWS in VOA Special English. I'm Bob Doughty. VOICE TWO: And I'm Shirley Griffith. Today we tell about efforts to save an island in the American state of Maryland. Poplar Island lies about fifty-five kilometers south of Baltimore, in the Chesapeake Bay. This historic waterway opens into the Atlantic Ocean. VOICE ONE: People sailing on the Chesapeake Bay often comment about the beauty of the area's water and wetland birds. Uncounted birds have lived in the area for centuries. But by nineteen ninety, an island important to the birds was sinking. Winds, water and time had reduced Poplar Island to only a few pieces of land. All the land together measured only one and one half hectares. Sometimes, water threatened to cover all of what remained. Birds lost areas where they traditionally lived and reproduced. But now birds are returning to the island. Poplar Island is in the process of rebirth. VOICE TWO: Many birds make a home on Poplar Island today. The island now measures four hundred sixty-one hectares, about the same size as in the eighteen eighties. The birds will have even more space in the future. The island is expected to grow by another two hundred thirty-three hectares. Poplar Island shows what can happen when many people and organizations cooperate. In nineteen ninety-four, engineers and government agencies joined to plan a possible rescue of Poplar Island. The United States Army Corps of Engineers, the Maryland Port Administration and other groups became partners in the effort. Environmental activists and people who live near the island supported the campaign. VOICE ONE: The planners thought a Poplar Island rescue could help the port of Baltimore. They wanted to find a new place to put material dug up from shipping channels leading to the port. Each year, container ships carry thousands of tons of goods to Baltimore. The ships need deep waters for the trip. The shipping channels must be dredged, or cleared, of silt, a fine-particle material. One plan called for dropping the dredged material in deep waters. But environmental activists and people who lived along the coastline objected. They said the dredged material would reduce water quality. So, the planners asked, why not re-use the material to rebuild Poplar Island? The planners believed the idea would meet the needs of the port of Baltimore. A rebuilt island also would help return thousands of water birds to the Chesapeake Bay. VOICE TWO: The project was approved in nineteen ninety-six. The following year, the Army Corps of Engineers signed a Project Cooperation Agreement with the state of Maryland. The agreement called for the Army engineers to lead the rescue of the island. Experts would return grasses, plants and trees to Poplar Island. Underwater plants would recover, leading more birds to return. The birds would build nesting areas and produce young on the island. And, the island could provide an example for other areas interested in similar projects. Work started in nineteen ninety-eight. The project is now called the Paul S. Sarbanes Ecosystem Restoration Project at Poplar Island. The name honors Mister Sarbanes, the Senator who led the campaign for the project in the United States Congress. Source: Voice of America

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics