1. Po raz pierwszy odwiedzasz EDU. LEARN

    Odwiedzasz EDU.LEARN

    Najlepszym sposobem na naukę języka jest jego używanie. W EDU.LEARN znajdziesz interesujące teksty i videa, które dadzą Ci taką właśnie możliwość. Nie przejmuj się - nasze filmiki mają napisy, dzięki którym lepiej je zrozumiesz. Dodatkowo, po kliknięciu na każde słówko, otrzymasz jego tłumaczenie oraz prawidłową wymowę.

    Nie, dziękuję
  2. Mini lekcje

    Podczas nauki języka bardzo ważny jest kontekst. Zdjęcia, przykłady użycia, dialogi, nagrania dźwiękowe - wszystko to pomaga Ci zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Dlatego stworzyliśmy Mini lekcje. Są to krótkie lekcje, zawierające kontekstowe slajdy, które zwiększą efektywność Twojej nauki. Są cztery typy Mini lekcji - Gramatyka, Dialogi, Słówka i Obrazki.

    Dalej
  3. Wideo

    Ćwicz język obcy oglądając ciekawe filmiki. Wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na filmik. Nie martw się, obok każdego z nich są napisy. A może wcale nie będą Ci one potrzebne? Spróbuj!

    Dalej
  4. Teksty

    Czytaj ciekawe artykuły, z których nauczysz się nowych słówek i dowiesz więcej o rzeczach, które Cię interesują. Podobnie jak z filmikami, możesz wybrać temat oraz poziom trudności, a następnie kliknąć na wybrany artykuł. Nasz interaktywny słownik pomoże Ci zrozumieć nawet trudne teksty, a kontekst ułatwi zapamiętanie słówek. Dodatkowo, każdy artykuł może być przeczytany na głos przez wirtualnego lektora, dzięki czemu ćwiczysz słuchanie i wymowę!

    Dalej
  5. Słowa

    Tutaj możesz znaleźć swoją listę "Moje słówka", czyli funkcję wyszukiwania słówek - a wkrótce także słownik tematyczny. Do listy "Moje słówka" możesz dodawać słowa z sekcji Videa i Teksty. Każde z słówek dodanych do listy możesz powtórzyć później w jednym z naszych ćwiczeń. Dodatkowo, zawsze możesz iść do swojej listy i sprawdzić znaczenie, wymowę oraz użycie słówka w zdaniu. Użyj naszej wyszukiwarki słówek w części "Słownictwo", aby znaleźć słowa w naszej bazie.

    Dalej
  6. Lista tekstów

    Ta lista tekstów pojawia się po kliknięciu na "Teksty". Wybierz poziom trudności oraz temat, a następnie artykuł, który Cię interesuje. Kiedy już zostaniesz do niego przekierowany, kliknij na "Play", jeśli chcesz, aby został on odczytany przez wirtualnego lektora. W ten sposób ćwiczysz umiejętność słuchania. Niektóre z tekstów są szczególnie interesujące - mają one odznakę w prawym górnym rogu. Koniecznie je przeczytaj!

    Dalej
  7. Lista Video

    Ta lista filmików pojawia się po kliknięciu na "Video". Podobnie jak w przypadku Tekstów, najpierw wybierz temat, który Cię interesuje oraz poziom trudności, a następnie kliknij na wybrane video. Te z odznaką w prawym górnym rogu są szczególnie interesujące - nie przegap ich!

    Dalej
  8. Dziękujemy za skorzystanie z przewodnika!

    Teraz już znasz wszystkie funkcje EDU.LEARN! Przygotowaliśmy do Ciebie wiele artykułów, filmików oraz mini lekcji - na pewno znajdziesz coś, co Cię zainteresuje!

    Teraz zapraszamy Cię do zarejestrowania się i odkrycia wszystkich możliwości portalu.

    Dziękuję, wrócę później
  9. Lista Pomocy

    Potrzebujesz z czymś pomocy? Sprawdź naszą listę poniżej:
    Nie, dziękuję

Już 62 608 użytkowników uczy się języków obcych z Edustation.

Możesz zarejestrować się już dziś i odebrać bonus w postaci 10 monet.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej o naszym portalu - kliknij tutaj

Jeszcze nie teraz

lub

Poziom:

Wszystkie

Fruit in Schools


Poziom:

Temat: Życie codzienne


March 31, 2011 Almost 800,000 Polish children are given free fruit and vegetables in school as part of the EU School Fruit Scheme designed to encourage healthy eating habits in early childhood to prevent excess weight and obesity in European children. The European Commission launched the new EU School Fruit Scheme under the Common Agricultural Policy in the 2009/2010 school year. EU funds account for 75 percent of the financing while the remaining 25 percent comes from national budgets. In the 2010/2011 school year, the program's budget totals 12.3 million euros. In Poland, the target group of the EU School Fruit Scheme are elementary school students in grades one to three. The program seeks to trigger a long-lasting change in the eating habits of children and adolescents by increasing the amount of fruit and vegetables in their daily diet. The program also involves educational activities in elementary schools to promote healthy food. Dietitians and food experts prize fruit for the high content of vitamins, mineral salts and fiber. Fruit usually contains 80-90 percent of water and a small amount of fat (0.1-0.3 percent). The amount of carbohydrate in fruit ranges between 3 and 18 percent and the content of dietary fiber between 0.3 and 5.6 percent. Most fruit is rich in vitamin C and pro-vitamin A, but has low B-group vitamin content. There is no vitamin D in fruit. Children covered by the EU School Fruit Scheme are given fresh fruit, including apples, pears and strawberries, fresh vegetables (carrots, sweet peppers, radish), fruit and vegetable juice and mixed fruit-and-vegetable beverages. Such products cannot contain any added fat, salt, sugar and sweeteners. Each child receives one piece of fruit and one vegetable product at a time. In the second term of this school year, children taking part in the program will receive a total of 20 portions of fruit and vegetables over a period of 10 weeks. According to the Agricultural Market Agency, Polish elementary schools have signed a total of 8,600 contracts with suppliers on free deliveries of fruit and vegetables. The number of contracts and statements from schools included in the program indicate that the number of first, second and third graders receiving fruit and vegetables during the second term is over 790,000. This is 67.8 percent of all children in the target group. Still, the EU School Fruit Scheme has not proved highly popular everywhere so far and so it was recently debated by the European Parliament's agriculture committee. The EU earmarked 90 million euros for the program in the 2009/2010 school year, but only a third of the amount was spent. Some EU member states decided to stay out of the program because of difficulties in finding money for co-financing. In Germany, for example, 16 Länder (regions) were interested in the program, but only seven chose to participate because the other ones could not find sufficient funds. Members of the European Parliament also point to excessive red tape as a major obstacle. Applying to take part in the program took a lot of effort from applicants, as did the program itself and inspections. The European Commission introduced strict procedures to make sure taxpayers' money did not go to waste. The procedures are now being reviewed and simplified. Similar problems were encountered when the EU School Milk Scheme, designed to encourage consumption of milk by children, was being launched in member states. Poland launched its "Glass of Milk" program in 2004, but it really took off in 2007 thanks to co-financing from the national budget. This school year, the Agricultural Market Agency has zl.118 million to spend on the program using funds from the national budget, while EU funding totals around zl.50 million. The Dairy Sector Promotion Fund will contribute another zl.5 million. In total, this year the Glass of Milk program will cost around zl.173 million. In previous years, dairy products were delivered to schools five times a week. Last school year, the program was carried out in over 17,000 educational establishments, mostly elementary schools, but also junior high schools and preschools. A total of 2.8 million children took part in it. Source: The Warsaw Voice

PRZETŁUMACZ PRZY POMOCY:
Mobile Analytics